Veelgestelde vragen over de Bruder EXP6 expeditietrailer.
FAQ
Het opzetten
Het enige wat je hoeft te doen is op een knop drukken en de EXP6 doet de rest. Het zakt naar de door u gewenste hoogte en de achterdeur gaat elektronisch omhoog en als u meer dan 2,15 m hoofdruimte wilt, gaat het dak ook elektronisch omhoog (net als een autoraam). Het hele proces duurt slechts enkele seconden en omvat het indrukken van een knop op uw telefoon (om de ophanging te wijzigen als u dat wilt) en een knop op de EXP6 zelf om de achterklep te openen. Evenzo is de externe luifel op afstand te bedienen. We gebruiken alleen de meest betrouwbare elektronische apparatuur die voor deze taak is gebouwd.
Hoeveel bedden?
De Bruder EXP6 PT (pop-top) biedt plaats aan zes personen. Het hoofdbed van de EXP6 PT is een queensize tweepersoonsmatras. Door de bedpositie hoef je niet over je partner heen te klimmen om in of uit bed te komen.
Voor gezinnen kan de lounge worden omgevormd tot een stapelbed voor twee personen. Er kunnen ook extra (kleine) bedden in het plafond worden gemonteerd, waardoor de EXP6 PT voor zes personen kan slapen zonder de hoofdgang te betreden. Er is ook een optie voor een aanritsbare achterkamer die aan de achterkant van de EXP6 wordt bevestigd.
Bed links opgemaakt
Ja natuurlijk, we willen dat kamperen gemakkelijk voor je is, dus de queensize binnenveringmatras blijft goed. Niets is moeilijk op de EXP6, dus kamperen is stressvrij en leuk!
Lichten
Absoluut. ‘S Nachts heb je veel opties om aan je eisen te voldoen – zelfs sfeerverlichting. Discreet gemonteerde LED-lampjes zijn overal in het interieur en exterieur te vinden, inclusief grondverlichting die lage gebieden verlicht en uw nachtzicht niet beïnvloedt. De lichten zijn ook verstelbaar, zodat u kunt kiezen voor laag, gemiddeld en helder. De externe LED-lampjes werpen een groot gebied rond de EXP6, maar als u buiten het kamp wilt verkennen, wordt deze zelfs geleverd met ingebouwde LED-zaklampen.
Water capaciteit
De EXP6 bevat 200 liter water en wordt geleverd met het in Duitsland gebouwde Webasto diesel-warmwatersysteem om het water te verwarmen. Je hebt toegang tot dit warme water vanaf meerdere plaatsen, zowel binnen als buiten, inclusief de twee douches.
Koelkasten en diepvriezers
Op de EXP6 kunnen twee koelkasten worden gemonteerd, één binnen en één buiten. Beiden hebben aparte koel- / vriesvakken.
Temperaturen en klimaten
Uw kampeerplezier staat voorop, daarom wordt de EXP6 standaard geleverd met een isolatie-R-waarde van meer dan 5,1, waardoor u koel blijft in warme klimaten en warm in koude klimaten. We testen en reizen met de EXP6 in het noorden van Australië tijdens het natte seizoen. Temperaturen gedurende deze tijd stijgen tot meer dan 45c (113F) met moessonregen en extreme vochtigheid. Het volledige dak van de EXP6 is 30 mm dik en dit biedt uitstekende isolatie tegen de hitte, het heeft ook interne ventilatoren als u de lucht liever zonder airconditioning wilt laten bewegen. In omgevingen onder het vriespunt is de EXP6 ook uitgerust met een verwarmingssysteem. De Webasto-verwarming is instelbaar om aan uw eisen te voldoen, zodat u zich comfortabel voelt in ijzige omstandigheden.
Luifel
Alles aan de EXP6 is eenvoudig, dus gaan we verder met de op afstand bedienbare elektronische luifel. Snel en gemakkelijk, het doet al het harde werk voor u en bestrijkt een uitgestrekt gebied om u te beschermen tegen de zon of regen.
Trekken
Het kamperen en slepen gemakkelijk maken is wat de EXP6 het beste doet, zodat u meer tijd heeft om van de ervaring te genieten. Hoewel gebouwd om extreem offroad-gebruik aan te kunnen, zorgt het EXP6-ontwerp ervoor dat hij ook op de weg uitstekend presteert. Veel reizen vinden plaats over de weg om op plaatsen te komen voordat de onverharde wegen beginnen. Gedurende deze tijden is de EXP6 veel gestroomlijnder en efficiënter te slepen dan andere ontwerpen. Met een druk op de knop (terwijl je onderweg bent) zakt hij in de snelwegpositie en zit hij verscholen achter je trekvoertuig en rijdt hij comfortabel aerodynamisch achter een SUV-Audi, evenals meer gebruikelijke 4wds zoals Landcruiser, Prado, Pajero, Ranger enz. .
Ongeacht of uw voertuig is aangepast en geheven of niet, de EXP6 wordt gekalibreerd om er perfect bij te passen. En het feit dat u de ideale hoogte kunt kiezen vanuit het comfort van uw auto (zonder dat u hoeft uit te stappen), maakt het veel gemakkelijker.
Suspensie
De EXP6 maakt gebruik van ons eigen ontworpen en gebouwde onafhankelijke veersysteem. Ons ophangingsontwerp is alleen beschikbaar in combinatie met ons chassis. De ophanging heeft een afstelling van meer dan 300 mm, het dubbele van die van andere luchtveersystemen, en de meeste veerweg op de markt.
Met behulp van onze app op een smartphone kan de EXP6 direct vanuit het trekvoertuig worden aangepast. Er zijn drie voorinstellingen beschikbaar: instelling 1 is “snelwegmodus”, instelling 2 is “offroad-modus” en instelling 3 is “extreme hoogte”. Deze kunnen allemaal eenvoudig vanuit uw trekvoertuig worden gekalibreerd, aangepast of aangepast aan uw wensen. U kunt ook kleine aanpassingen maken binnen elke instelling met een eenvoudige op / neer-schakelaar wanneer u de app gebruikt. Fysieke up & down-schakelaars bevinden zich ook op de EXP6-trailer zelf.
In rust kan de EXP6 oneffen terrein egaliseren. U kunt de hoogte ook verlagen om aan uw behoeften te voldoen, zodat alles gemakkelijk te bereiken is, ongeacht uw lengte. Onze 4 airbags werken onder zeer lage luchtdruk, maar elke airbag kan indien nodig het volledige gewicht van de EXP6 dragen.
Onze vering is zachter rijdend en soepeler dan enig ander ontwerp op de markt. Dit bereiken we door een grotere veerweg en door het gebruik van onze 8 verticaal gemonteerde schokdempers. Perfect afgesteld zorgen ze voor een volledig bewegingsbereik en controle. In een noodsituatie kan elke airbag ook worden geblokkeerd voor het systeem en onafhankelijk worden gevuld met lucht, net als een band op een voertuig.
Remmen
Ja, de EXP6 heeft geventileerde schijfremmen op alle vier de wielen. Voor internationale klanten zullen de remmen specifiek zijn om te voldoen aan de wettelijke vereisten van uw land.
Banden en velgen
Standaard zijn 305/60/18 banden met 5 spaaks lichtmetalen velgen. We passen dit aan de wensen van de klant aan.
Koppelingen
Het heeft een McHitch. De koppeling wordt eenvoudig in hetzelfde gat geschroefd als een standaard 50 mm-kogel op het trekvoertuig – er zijn ook andere koppelingen verkrijgbaar.
Bijpassende wielen
Het standaard wielspoor- en noppenpatroon van de EXP6 is hetzelfde als dat van de Toyota LandCruiser 200-serie. Sommige klanten vinden het prettig dat de EXP6 identiek is aan het trekvoertuig, samen met een bijpassend noppenpatroon – we kunnen de overgrote meerderheid van de voertuigen bedienen.
Dak en hefinrichting
Nee, je hoeft het dak niet op te tillen, maar als je lang bent, is de extra hoogte leuk. Het is extreem snel en gemakkelijk omdat het elektronisch wordt opgetild en gesloten – net als een autoraam.
Stoffige omstandigheden
De EXP6 is uitgerust met een op het dak gemonteerde koolstofvezel snorkel. Hierdoor worden het interieur en de opslagruimtes onder druk gezet met schone gefilterde lucht. Ons chassisontwerp scheidt zich ook van de carrosserie van het chassis met rubberen carrosseriesteunen – deze isoleren offroad-trillingen en in combinatie met ons veersysteem zorgen de EXP6-carrosserie- en deuropeningen niet voor trillen, rammelen of buigen zoals andere offroad-kampeerders en caravans op ruwe stoffige wegen of sporen. Met de allerbeste afdichtingen voor auto’s, positief gefilterde luchtdruk, zorgvuldig overwogen deuropeningen en ons chassis- en ophangingsontwerp, zijn we ervan overtuigd dat de Bruder EXP6 de meest stofdichte camper op de markt is.
Soorten elektrische stekkers
De trailer wordt standaard geleverd met een grote ronde 7-pins stekker met een Andersen-stekker voor hoge stroomsterkte (50Amp) die wordt gebruikt voor het opladen van het trekvoertuig naar de EXP6. Als uw trekvoertuig rijdt, wordt de EXP6 opgeladen.
Elektrische volt en stopcontacten
Ja, er zijn overal in de EXP6 12 volt stopcontacten, zowel binnen als buiten.
Zonnepanelen en batterij
Ja, meestal passen we de EXP6 uit met 600 W zonne-energie en tussen 300-600 A / h lithiumbatterijvermogen (andere opties beschikbaar).
Dak en ladingen
We raden aan om een boot op het dak van het trekvoertuig te monteren. Wij zijn zelf ook fervente vissers en we reizen het liefst met de auto van en naar het water, waarbij we de mogelijkheid hebben om de trailer op de camping te laten staan. We kunnen echter bepaalde boottypes op de Bruder EXP6 monteren.
Jerrycans en houders
Ja, vier jerrycans passen veilig in de opslagruimte vooraan van de EXP6. Als alternatief kunnen externe jerrycanhouders worden gemonteerd.
Garantie en garanties
- Wielen en banden vallen niet onder de Bruder-garantie maar onder de band
- fabrieksgarantie. Dit betekent niet dat u enige wettelijke rechten met betrekking tot deze items wordt ontnomen.
- Batterijen vallen niet onder de Bruder-garantie, maar onder de garantie van de fabrikant van de batterij. Dit betekent niet dat u enige wettelijke rechten met betrekking tot deze items wordt ontnomen.
- Reparatie en service-afstellingen die nodig zijn als gevolg van misbruik of nalatigheid van de trailer.
- Formele of informele competitieve evenementen, zoals racen
- Binnendringen van water door overstromingen of doorwaden in diep water
- Overbelasting – toegestane ladingen worden behandeld in de gebruikershandleiding van de trailer
- Ongevalschade
- Onjuiste afstelling, reparatie, manipulatie of modificaties door een niet door Bruder erkende reparateur
- Gebrek aan de juiste zorg of aandacht zoals gedefinieerd in de handleidingen en instructies van de aanhangwagen.
- Defecten veroorzaakt door de montage van niet door Bruder goedgekeurde onderdelen, accessoires, aanbouwonderdelen
- Krassen of roest veroorzaakt door normale slijtage, zoals steen of andere spanen.
- Schade of breuk van de ramen of deuren veroorzaakt door normale slijtage, zoals steenslag.
- Milieuschade zoals hagelstenen, stormen, overstromingen, brand, verlichting of door de lucht verspreide neerslag (chemicaliën, boomsap, uitwerpselen van vogels en insecten enz.)
- Schade veroorzaakt door ondeskundig of gebrekkig onderhoud
- Vervangings- of vervangingsonderdelen zoals filters, koelvloeistof, zekeringen, lagers, gloeilampen, remblokken zijn normale slijtageonderdelen en worden niet als garantie-items beschouwd
- Normaal geluid en trillingen
- Ritsen, gaas en horren die niet bedekt zijn.
- Stoot- of steenschade aan carrosserie, chassis of loopwerk.
- Vervuiling van stoffen en interne onderdelen door stof en andere stoffen in de lucht.
- Waterschade door waterovergangen.
- Beweging of schade veroorzaakt door het losraken van uitrustingsstukken en fittingen als gevolg van harde schokken of zware landingen of zwaar gescheurde wegen of sporen.
- Algemene schade als gevolg van misbruik.
- Is gebruikt voor een ander doel dan waarvoor het is ontworpen;
- Gebruikt voor commerciële doeleinden;
- In een ongeluk; of
- Getrokken door een ander voertuig dan een standaard personenauto.
- Slijtage als de aanhanger permanent is gebruikt;
- Tranen, lekke banden en vervaging tot stoffen items; of
- Schade veroorzaakt door veranderingen of reparaties die zijn uitgevoerd door een niet-erkende reparateur
- Gebruikt de goederen abnormaal
- Hierdoor wordt de kwaliteit van de goederen onaanvaardbaar
- Neemt geen redelijke maatregelen om te voorkomen dat de kwaliteit onaanvaardbaar wordt
Stuur een bericht
We verheugen ons om te kunnen helpen.